1 apr. 2014

Fram med cyklarna


Det är vår!!
Cyklarna åkte fram i helgen:)

Ny-begagnad lila cykel till en söt 5-åring. Färgen gick verkligen hem:)

Ellen fick en röd, och var glad, men saknade "min blå cykel" som var en storlek mindre. 
Efter dagis fick de cykla en sväng runt i byn, och jag flåsa efter med förkylningen. Jag blev helt slut och kan väl inte påstå att det var en skön promenad. Jag ville bara hem och lägga mig...men det var för svårt att säga nej till två cyklings-sugna tjejer...
Efter en fruktansvärd händelse ett par timmar innan, så ville jag ge mina barn allt och lite till...jag ska berätta vid tillfälle i ett kommande inlägg. Lovar!

Ett litet plocka-vitsippor-stop blev det såklart. Ville innerst inne säga: Nej! Nu cyklar vi hem, mamma mår inge bra! Jag vill lägga mig ner under en filt och bli omhändertagen...nähe, det går inte nej...

Svaret blev inte: Ja men va kul! Klart ni ska plocka blommor!!!.....utan mer: Ok, men låt det gå fort...hm...kul mamma:Not!...fan man misslyckas ofta...(tänkte skriva jämt, men det vore väl en dum överdrift!;))
Ja,ja tänkte jag på väg hem...jag gör så gott jag kan. 

Ha en bra dag alla. 

Kram 





Inga kommentarer: