26 apr. 2014

Projekt Barbie-tårta check!

Hej!
Jag klarade det!

I några dagar har jag varit lite orolig över detta tårt-projekt;) I morgon fyller vår lilla 3-åring: 4 år! Ellen sa för länge sen att hon önskade sig en Barbie-tårta, och jag tänkte väl då att det går väl att beställa en tårta med en Barbie på...men sen någon vecka tillbaka, så surfa jag runt lite och sökte på Barbie-tårta och fick se bilder på tårtor med en Barbie på, alltså en riktig docka och tårtan var klänningen.
Det vill jag prova! :))
Så jag tänkte att det är nog bäst att göra en till släktkalaset, för att känna mig lugn över att fixa en till hennes barnkalas. Ellen var väldigt tydlig att hon ville ha en Barbie-tårta till sitt barnkalas:))
Jag gjorde en sockerkaka i en stor rostfri-skål som jag trodde skulle räcka, men den blev för låg. Jag köpte en förpackning tårtbottnar på Ica (de tre understa lagrena på bilden ovan).
Barbie-dockans topp gjorde jag av rosa sockermassa, som jag köpte på Panduro. 
Ellen var nöjd! Phu...;)
Här har hon på sig den andra nya klänningen hon fick av mormor (från Lindex). Ellen bytte om några gånger idag! Hehe älskar kläder som sin mamma:))
Morbror i USA ringde och grattade:)) 

Nu har jag fixat tårta (inte dekorationen, det gör jag imorgon), vi har slagit in massa paket och förberett brickan❤️ 

Träning idag: 5 km löpning i underbart vårväder och vacker natur!




Nu lite vin o tv, sen soooooova zzzzzz!!!

Kram



















Inga kommentarer: