18 apr. 2014

Låååång fredag;)

Hej på dig!

Idag på långfredagen brukade min farmor eller min faster (ibland mamma) komma in på långfredagen (ofta var vi i sommarstugan på västkusten tillsammans när jag växte upp) och "piskade" (mer daskade lite) med björkris på våra rumpor! Konstig tradition, I know!!:D
Det skulle påminna om Jesu lidande typ eller var det för att "rena" oss från onda andar. Jag minns knappt varför, mest att det hände! Hehe för sånt glömmer man inte, tro mig! Stackars oss barn;)
Jag har inte tänkt att föra den traditionen vidare...än iaf:P
Kanske måste kolla med mannen först, haha jag vill ju inte skrämma våra barn eller min man. Vet inte om jag berättat för honom om detta, fast jag har för mig att han fick lite "smisk" en påsk av någon av ovan nämnda:D
Kanske ska ta riset där nere och väcka hela familjen. Jag menar klockan är ju snart 06! Haha eller så kanske jag ska försöka somna om (Arvid fick lite välling nyss, och somnade om till min stora glädje:))

Ha en skööön lååååångfredag!

Inga kommentarer: