18 apr. 2014

Påskharen på besök

Hej igen!

Igår fick flickorna och många andra barn träffa påskharen:)) först en parad genom byn, och sen grillkorv! Riktigt trevlig tillställning. Vi var med andra året i rad. 
Tjejerna var laddade som bara den över att träffa påskharen!:)) hela dagen hade de väntat och frågat: när ska vi träffa påskharen? När ska vi åka? 
Påskharen bjöd givetvis på godis! Massa chokladägg. 
Det blev nästan en kram. Vår 4-åring var nära länge och funderade på om hon skulle våga krama påskharen eller ej. Det blev ett nära -Hej! ;))

Dagens träning:

Uppvärmning: dammsuga och skura golvet på nedervåningen och dammtorka, plocka undan och piffa lite påsk:))
Jag var riktigt kluven på om jag sen (svettig efter städning i tempo) skulle ta mig ut. Det kändes som att jag hade ont i fogarna, men när jag väl kom ut kändes det ingenting. Skönt. Det blev 5km, sen gick jag sista 100m. Mitt ena knä värkte lite:(

Nu försöker jag natta en mycket envis 10-månader-bebis (snart småbarn!! 1års dagen närmar sig med stora steg!!)

Vi har börjat lämna honom ensam i sin säng vid nattning trots att han inte somnat, och så går vi in efter några minuter (om han skriker). Det fungerar ganska bra, men han somnar lite väl sent..nu så! 20.22!! Rekord. Jag tror han somnat!!!

Nu blir det ett glas rött och lite ost!

Kram kram 








Inga kommentarer: