17 apr. 2014

Välja påskpresent

Hej hej!

På posten kom tre kuvert. Ett till varje barn. 
- jag fick pengar! Skrek 5-åringen av lycka när hon öppnade påskrevet. 
- jag med! Hördes sen från 4-åringen. 
- och lillebror med, sa jag när hans brev var öppnat. 
-vad bra att det var med ett ritpapper också, sa 4-åringen förståndigt. Min pappa hade vikt ett papper runt slanten, för att minimera risken att någon skulle ta brevet (alltså typ stå med kuvertet mot en lampa o försöka se om där låg någon peng...;) pappret skulle förhindra en sån upptäckt. Tja...det var nog smart gjort eller? Är det kanske ingen risk? Nåväl..

Nästan alla gånger flickorna har fått en liten slant, allt från en guldpeng (10kr) till typ 100kr, så har de glatt lagt dem i sin sparbössa från banken, men inte denna gång. Direkt, sa Malva (5-åringen) -mamma nu vill jag lägga min peng i "pånboken" inte i den där grisen. Nu vill jag ta med "pånboken" till en affär. -jag med sa yngsta tjejen. 
-jaha, sa jag, och tänkte att det kanske var dags att de fick välja ut någon leksak eller nåt. -vill ni att vi åker till en leksaksaffär?
-neeeej! Sa de båda?! -nähe, vart ska vi åka? Vad vill ni köpa? Sa jag och trodde mig nog veta svaret;)
-klänning, sa Ellen. Jag vill köpa en klänning:))

Så det blev bestämt att vi skulle åka till HM och köpa kläder på skärtorsdagen, idag:)) jag frågade igen om de inte ville åka till en leksaksaffär men.. - Neeeej! Kläder mamma! Klänning! ropade Ellen från toaletten;)
Jisses, tänkte jag. De är bara 4 och 5 år...hur ska detta sluta!!;)
De valde med omsorg, men det blev till slut dessa klänningar med tyll:))
Jag kunde inte valt bättre själv om jag ska va helt ärlig. Det blev två bra val:)

Sen dansades det runt i klänningarna framför kameran, hihi. Jag gillar verkligen Malvas dans-pose i detta foto:

Det var full fart på Ellen med:D
Till sin vackra klänning valde Malva ett väldigt fint halsband i rosé-guld. En ståtlig häst. Väldigt prisvärd (29kr!) också på HM. 
Ellen valde såpbubblor senare. 

Arvid "valde" ett par välbehövliga mockasiner:P
Inte lika glamorösa, men rätt coola ändå;)

Vi hade inte bara påskledigheten att fira in med jordgubbar idag. Så en från början ganska tuff dag fick ett fint avslut. 

Men...nu har jag syndat i påsk-godis-skålen (i min ensamhet i soffan:P) jag mår illa!! Imorgon blir det till att träna, och det känns som förkylningen nu är väck! Yes!!
Jag skall ändå börja försiktigt med löpningen, men minst 5 km ska det få bli. Dagen är ju extra låååång imorgon;)

Kram och god natt ❤️








Inga kommentarer: