2 apr. 2014

Goda nyttiga bars (melliskakor)

Hej hej!

Jag måste tipsa om dessa goda och nyttiga power bars, som Sara Begner döpt dem, men jag tror jag vill kalla dem för "melliskakor":) det låter mer svenskt och godare:P





Blanda i din matberedare:

2 dl russin
2 dl havregryn eller müsli
1 dl pumpakärnor
1 dl solroskärnor 
2 äggvitor

Eget påhitt:
0,5 dl torkade tranbär

Jag hade i torkade tranbär, som låg och höll bli för gamla;) ta det du gillar, kanske lite nötter? Nu var det sortimentet ganska tomt hemma hos oss, men nästa gång kommer jag nog hacka lite nötter och ha i:)

Jag fick ha i 3 äggvitor, då mina ägg var ganska små. Degen/röran ska bli som när man gör chokladbollar..typ. 

Platta ut på en plåt, en fyrkant och lagom tjockt. Skär så stora bitar du vill ha innan du skjutsar in plåten i ugnen. 

In i 170 C varm ugn i 20 min. 

När de svalnat kan du bryta isär bitarna och avnjuta en:)



Tyckte det hjälpte mitt sockersug som kom på kvällen. De är goda och mättande!

När jag ser ut genom fönstret nu på morgonen är det frost i gräset och det gnistrar vacker, för solen skiner! Det ser kallt ut, men jag tror det blir en toppendag!:)

Jag ska hämta paket från HM - Love it! Där i ligger presenter till min snart 4-åriga tjej Ellen, och något snyggt till pappa som fyller i maj och något fint till mig själv...som vanligt;) hihi

Jag skulle vilja åka förbi Smultrongården en sväng idag också, de har 20% minst på kläder! Inte för att jag borde shoppa mer denna månad (redan...ups!), men jag är såååå sugen på en ny Odd Molly kofta! Jag har en längre modell, som jag haft i 3-4 år! (fortfarande fin!)...men nu suktar jag efter denna!

Ha en fin fin dag i vårsolen!!

Kram kram












Inga kommentarer: