19 apr. 2014

Vilket solig påsk!:)

God kväll!

Dagen började mulen och lite kylig när vi skulle ut med våra små påskakärringar, men sen kom solen! Till slut kunde vi ta av oss våra mössor och jackor:) Underbart! 
Här är våra små påskkärringar i början av dan (lite mer påklädd).
De var för söta. Första gången de gick påskakärringar i byn och utan sina kusiner. Premiären var förra året i Örebro. 
De viste precis vad de skulle göra, och var noga med att turas om att knacka/ringa på. 

Sen bar det iväg på påsk-lunch med släkten. Faster Gunilla stod redo med sina fina egengjorda påsk-påsar:)

Malva var lyrisk över sin fina påsk-påse med godis:)) 
Jag tänkte jag skulle be Gunilla lära mig att göra sånna fina påsar till Ellens 4-års kalas, men jag tror jag får be henne om en mall!:)

Innan hemfärd hade vi alla mysigt och kul i Gunillas och Davids underbara hängmatta från Brasilien! Vill också ha! Ingen som ska dit snart och kan köpa med en till mig;) Eller ännu bättre, någon som vet var det finns att köpa i Sverige?! Den ska vara så här stor och härlig:))

Nu blir det mera vin och trevligt sällskap i uterummet. Mer om kvällen en annan dag:)

Kram kram












Inga kommentarer: