30 apr. 2014

Barbie-tårtan nr 2 blev så här


Hej!

Ja så här blev Barbie-tårtan nr 2 till barnkalaset i söndags. 
Jag testade en annan variant på hur man kan göra en sån här tårta, och jag måste säga att det blev mycket lättare och kanske lite bättre!
Jag tog en stor glas-skål och klädde in den med plastfolie, sen började jag varva sockerkaka med fyllning och tryckte liksom ner den mot botten. På så vis fick den en fin form direkt. Den fick ligga i skålen över natten. 
Så då blev formen fin direkt, och jag behövde inte hyvla av och forma den! 
Sen på med ett tunt lager av färgad grädde. 
Till denna tårta använde jag en köpt marsipan-rulle på Ica. Gjorde ett liter hål i mitten och klippte upp lite som ett kryss. Tog sen bort dockan (som vi hade tagit bort benen på) och stoppade sen tillbaka henne. Jag använde lite av den rosa sockermassan som var kvar till skärpet. 

Garnerade med tunna skivor jordgubbar, silverpärlor - mjuka finns nu!! Spritsade lite rosa grädde längst ner och skrev sen med köpt pyntgelé. Rosen är köpt. Fanns i tvåpack, vilket var kanon! Båda tårtorna fick en:))
Kalasdukat i bygården!:)
Extra stora ballonger var poppis!:))
Vår 4-åring med sin tårta och nya katt-klänning (från hm). 

Ja vår Ellen somnade ovaggad den kvällen. ❤️Jag frågade henne vad som var det bäst med hennes födelsedag. - Barbie-tårtan sa hon! Jag blev så förvånad, men glad såklart (efter all oro hur det skulle gå, hur den till slut skulle se ut och bli?!) och väldigt varm inombords. Tack! Tänkte jag. Tack för att jag gick på min magkänsla och för att jag vågade göra den!

Kram och god natt❤️














Inga kommentarer: