13 apr. 2014

Egentid med min 4-åring

Snart 4 år!
(om två veckor:))

Jag har länge velat göra något ensam med min lilla Ellen, men det är inte alltid så lätt att få till med tre barn och flera projekt igång, en man som jobbar mycket och så jag själv som också vill hinna med saker på egen hand...


Jag tog med henne till en leksaksaffär för att köpa ringar att hänga i. Du hittar dem här.
Men så passade jag ävenpå att fråga henne lite vad hon önskade sig i födelsedagspresent, och lyckades faktiskt smussla med några saker utan att hon märkte!? Snacka om att barn blir helt upptagna av annat i en leksaksaffär än vad mamma plockar med sig i sin korg:))haha



Sen for vi till Granngården och köpte planteringsjord och frön. Snart startar ett nytt projekt för mig, mer om det framöver:P




En glad 4-åring som får åka på toapapper:))

Det  blev ett par timmar med Ellen på egen hand, vilket var mysigt. Jag fick chans att prata med henne om allt möjligt och det märktes att det fanns tankar och funderingar, som hon ville prata om.
Jag måste planera in fler sådana stunder <3

På eftermiddagen åkte jag ensam med min 5-åring och handlade i Nora, och det var också mysigt <3

I morgon börjar påsk-veckan! Kuuuuul!
Då blir det fokus på påsk-pynt och annat gott och kul:))

(Tyvärr blev det ingen löpning denna vecka...och det känns hårt, men jag vill verkligen bli frisk nu och inte riskera att jag inte kan leda passen på tisdag.)


Kram

Inga kommentarer: