11 apr. 2014

Är du en arbetsmyra?


Hej! 

På min morgonpromenad går jag ofta förbi en myrstack. Den ligger väldigt nära vägen på en tomt som varit till salu lääääänge. Förra året var det någon som gjort en mini mini skylt och stuckit ner vid denna myrstack. Det stod: Vi flyttar inte! Haha va kul när någon orkar göra det lilla extra, till mig bland annat. Jag kom där, på min samma gamla morgonpromenad en morgon, och kastar ett öga på stacken som alltid och helt plötsligt får se den roliga lilla skylten! Jag kunde inte sluta skratta! :))
Sen fick det mig alltid att småle lite, varje gång jag gick förbi och det gör jag fortfarande, även om skylten försvunnit sen länge;)

Men som sagt, är du en arbetsmyra eller är du kanske en drottning som styr och ställer (och sliter hon med!!);)?
Jag är nog lite av båda, det beror ju på i vilket sammanhang jag är i (mest drottning skulle jag tro:P)

Myror är rätt fascinerande ändå, för en tid sen var det någon som hade trampat ett hål i stacken (varför man gör något sådant elakt förstår jag inte, får hoppas att det vara några ungdomar eller barn och inte en vuxen!...) och nu ett par månader senare, så ser man hur deras hem börjar få en finare form igen. De är så arbetsamma!:))

Ha en skön dag och ett härligt frrrrredagsmys ikväll!


Inga kommentarer: