24 apr. 2014

Vår, sol, uteliv och lycka!

God kväll!

Ligger bredvid mina tjejer omvartannat ikväll. 4-åringen ligger och längtar till sin födelsedag och undrar hur många veckor det är kvar..för typ tjugonde gången säger jag att det är två dagar kvar;) -på söndag fyller du år. 
5-åringen undrar om hon får något paket på söndag. Jag svarar att hon kommer få något hon med, och då blir hon lite lugnare och ler stort. -sov nu gumman, säger jag (för typ tusonde gången!;))
Det är knoppar överallt nu, så underbart! Jag kan inte säga det nog, men vilken underbar tid vi går in i nu. Det blir bara grönare och grönare! Tummen upp för det:))
Vi är ute så mycket vi kan nu när solen är så generös och visar sig (nu flera dar!!yey!) och gör att man vill vara ute hela tiden. Så idag, med tanke på detta sköna vårväder, har jag påbörjat ett nytt projekt: så egna grönsaker! :))0
Mer om det i bloggen framöver. 

Projekt Barbie-tårta är igång och är fortfarande i planeringsskedet, och nu börjar jag känna mig ganska säker på genomförandet, vilka verktyg och material jag behöver. Shoppa imorgon och baka imorgon kväll, dekorera på lördag. Jag bestämde mig för att göra en till släkt-kalaset, så jag vet att jag får till det (och att förhoppningsvis 4-åringen blir nöjd!?;)) till barnkalaset på söndag. 
Mer om detta projekt kommer:))

Kram!





Inga kommentarer: