24 apr. 2014

Projekt pigtittare

Hej hej!

Länge har jag velat ha en pigtittare, och till slut hittade vi två stycken för en mycket billig peng på blocket. 
Vi fick med massa damm på köpet och en otäck lukt:((!! 
De luktade gammal gubbe och lukten spred sig i hela klädgarderoben och i sovrummet (där jag ställt en av dem, den som var minst dammig). Jag blev tvungen att göra något åt dem, för lukten gjorde mig illamående. Jag tvättade dem grundligt med vatten och såpa. 
Det tog låååång tid att få den ren! Så svårt att få rent i det vackra snickeriet. 
Nu står den här i köksfönstret, men denna pigtittaren ska få bo i vår sommarstuga såsmåningom:)
Först hade jag nog tänkt måla den vit, men jag har ändrat mig. Allt kan inte vara vitt;) jag gillar den faktiskt som den är, trots att den är i furu-färg!? :P
Men denna får bo i sovrummet:))
Nu väntar vi på pappa här hemma. Pizza-leverans och blommor från plantagen!!!jippi! (skulle åkt dit med barnen, men Arvid har haft feber och varit sliten). 

Kram kram 








Inga kommentarer: