6 apr. 2014

Grill-tider!


Hej hej!

Vi var nog inte ensamma om att grilla i helgen. Jag skulle gissa att det var flera tusen som gjorde det i vårt avlånga land:)

Vi grillade ryggbiff och sen blev det sötpotatis (älskart!!) vanlig potatis och lök. Sen en kall sås -ett måste! Det fick bli tzatziki och sen ett gäng ekologiska småtomater (smakar sååå mycket är riktigt goda!). 
Ellen fick syn på en choklad-pudding kartong i skafferiet samma kväll vi kom. Sen började ett tjat morgon middag kväll,  hon skulle bara ha det, OCH med rödvinbär och grädde, precis som på bilden på kartongen...
Nu fick det bli 10-kr jordgubbar från Ica och en klick grädde. Ellen blev så lycklig när jag sa att det var dags för "Ellens önskemåls-efterrätt":-)

Det var riktigt gott! (i lagom dos;)) bär eller frukt är ett måste till, annars blir det lite väl sliskigt för min smak. 

Just nu sitter vi i bilen på väg hem från vår kära stuga på västkusten. Det känns alltid lite vemodigt att åka därifrån, för det känns alltid så mysigt och semestrigt att vara där. 

Till min stora glädje tog jag mig ut och jogga lite lätt ca 4,5 km. 
Som jag hade längtat! Jag trodde jag skulle tappat all träning i kroppen, men det hade jag inte:) Det gick riktigt bra, jag kände att jag hade kunnat ökat farten, men jag ville inte riskera något återfall...

Ha en skön söndag!
Kram


Inga kommentarer: