5 mars 2014

Sent i säng och upp tidigt!

Hej hej!

Ja, det är väl så livet blir med småbarn:)
Jag kom i säng vid halv tolv, och klockan var kvart över fyra (!) när lilleman börja skrika...nu tror jag han sover, men vågar inte sluta gunga hans blöjrumpa;) Min arm krampar snart, och min liggställning i den lilla juniorsängen är inte den bästa..:S


Så här mysigt kan det se ut, men så är det inte riktigt just nu;)
Nu släppte jag gung-greppet...han sover. Kanske kan jag smyga ut och lägga mig en liten stund i min säng..eller ska jag ligga kvar? Svåra beslut ;)

När jag tvingas vakna och vara uppe så här tidigt, kan man ju alltid fundera på dagen som kommer eller dagarna. Jag hann påbörja en matlista och planera ett par middagar. 
Idag blir det vanliga pannkakor till barnen och ev Johan, till mig blir det havrepannkakor. Jag försöker äta lite mer lchf nu, fast inte så mycket fett. 
Jag tror att jag har hittat en bra balans i maten i veckan, och till helgen äter jag lite mer vanligt fast fortfarande bra och nyttig mat. 
Jag gillar att få äta allt, fast i lagom mängd:) tränar jag ofta, så håller jag både vikten och går ner sakta men säkert. Jag tror den metoden är bäst för mig. 
Lite godis måste jag ha när helgen kommer;)

Nu ska jag se om jag får sova 1 minut till, eller två...

Ha en bra dag sen!

KRAM


Inga kommentarer: