24 mars 2014

Pass 1 av 3 avklarat!

Hej hej!
Dessa gråa funktionstights, som de kallas, är beställda. Såg en tjej med dessa och tyckte de va så snygga på. Kunde inte låta bli att fråga vart hon köpt dem. 

Det blev ett pass enligt Röhnisch running-school (med vagn, min 12-kilos kille, Arvid OCH hund..herregud haha), men det fungerade bra, bättre än jag kunnat tro. Just detta pass skulle jag värma upp 10 min lätt jogg, sen intervaller 30 sekunder i tempo 7min/km, vila 30 8 gånger. Sen 40 sek i samma tempo, vila 20 8 ggr och sist varva ner 10 min lätt jogg. Totalt ca 40 min. Det blev 5 km. 


Väldigt kul med intervaller! Oväntat bra kändes upplägget. Det var väl Mojje då som var lite extremt nödig...
Jag tror han gilla "vila"-stunderna när vi gick, för då passa han på att kräma...trodde inte en hund kunde skita så mycket! Men har man lyckats själa en grov stor limpa och ätit upp allt, så blir det väl en del att få ut!:P
Nästa pass ska jag va ute och jogga i olika tempo i 40 min igen, jag hoppas jag får till det på onsdag eller torsdag. 10 km = pass 3, får bli i helgen...om jag klarar det. Jag ska hålla ett tempo på 7-8 min/km så det klarar jag nog bra i temp, men hela biten..?! Kanske det som är nyckel, att ta ner tempot och jogga längre. Troligen så. Låter ju inte helt galet;)

Imorgon gäller det! Spinning med mig igen på njoy i Örebro klockan 06.45-07.30! Tur att man har en snäll svägerska som kan och vill hjälpa mig med barnen så tidigt, när Johan jobbar. 

Nu sover alla tre kottar. Skönt. Ska väl också knyta mig snart, men först behövs det plockas, fixa lite tvätt, packa väska, släppa ut hunden och sånt som hör kvällen till. Disken får ibland stå till morgondagen, men det är inge kul att se direkt på morgonen...att man måste städa innan frukosten. Så det är bara att försöka hitta lite extra energi och "just do it"!;)

Kram 

Inga kommentarer: