14 mars 2014

Frrrredag!

Hej hej!
Frukost är dagens viktigaste mål!
Det hör man ofta, och jag kan väl hålla med om att det känns så. En bra frukost brukar bli en bra dag:)

Igår bakade jag ett nyttigt bröd som de på jobbet fick äta av idag på frukosten. Här har vi fredagsmys varje fredag klockan 09.00. Love it:) 



Enkla recept= bästa som finns, speciellt nu när jag har småbarn som far runt benen;)

Till detta bröd behöver du:
1 filmjölk 
2 dl mörk sirap 
6,5 dl grahamsmjöl 
1 dl vetemjöl
2 dl rågkross
1 dl linfrön
2 dl solrosfrön
2 tsk salt
2 tsk bikarbonat 

Blanda alla torra ingredienser, sen i med sirap och filmjölk. Fördela smeten i två smörade brödformar. 
175 C 1,5 timme i nedre delen av ugnen.

Jag och mina kollegor tyckte brödet var riktigt gott!

Lycka till!

Kram kram 






Inga kommentarer: