6 mars 2014

Äntligen hunter!

Yey!!

En oväntad peng på kontot blev ett par hunter-stövlar!
För över ett år sen blev jag lurad på ett köp via blocket. Jag satte in 1200kr för en begagnad iPad till min mamma i julklapp, men tjejen skickade den aldrig.
Efter en polisanmälan och lite annan korrespondens mellan mig och banken, så har jag nu fått tillbaka pengarna! Helt otroligt, det trodde jag aldrig.

Så nu fick denna glada extrapeng gå till något jag länge velat ha: ett par Hunter!:)

Jag köpte ett par förra hösten, men lämnade tillbaka dem, för de var för stora:( Då var det nämligen dubbelstorlekar på den modellen jag ville ha: "adjustable".
Jag kommer inte i de som heter original, de är alldeles för smala för mina vader:P



De blir snygga att traska runt med här i byn, i stan eller varför inte på Ica ;)
Jag hoppas de är sköna att gå i lite längre, för mina erfarenheter av stövlar är att de ofta blir jobbiga att gå i efter ett tag. 
Jag har använt två typer av stövlar i mitt liv: de med stålhätta (när jag jobbade på byggarbetsplatser) - vilka var ok, men tunga att gå i!
Den andra sorten utan stålhätta, den vanliga mjuka sorten typ Tretorn, men även 99kr-stöveln-på rea-från Ica :D
Mina röda från Ica Maxi var/är riktigt bra, men tyvärr börjar de gå sönder, så dessa nyingar blir kanon!


Här ser ni vad som är justerbart på stöveln, vilket är sååå bra för oss som har bredare vader:)

Kram kram



Inga kommentarer: