6 mars 2014

Havrepannkakor!

Hallå där!


Jag önskar jag hade snödroppar på vår tomt, precis som min mamma.
De är ju så söta!


Snödroppar...
Vilket passande ord. Vita som snö och formen som en droppe.
Lite poetiskt ord, eller hur?:)

Men nu var det havre-pannkakor jag skulle berätta om:)



Igår när tjejerna fick vanliga pannkakor, provade jag att göra lite nyttigare pannkakor med havre.
Smeten blev väldigt rinnig och jag trodde att det aldrig skulle bli några pannkakor till mig, men det blev det!
Väldigt goda!
Jag hade på upptinade hallon och lite algave syrup
 (ska vara nyttigare alternativ istället för att sockra:))

Du behöver:

2 dl havregryn
3 ägg
3 dl mjölk
1 krm salt

1. Mixa havregrynen i en mixer, så det blir som ett mjöl
2. Blanda havremjölet med äggen och häll sen i mjölken och saltet
3. Stek pannkakorna i smör, det blir ca 6-7 st.

Servera med t.ex. keso, bär eller frukt

Du måste prova!
Lycka till:)

Kram Kram






Inga kommentarer: