24 mars 2014

Då kör vi! Röhnisch runningschool:)

Heja heja!

Jag anmälde mig för en dryg månad sen, när jag beställde nya träningskläder från Röhnisch. Bästa löparbyxorna är ett måste om jag ska klara detta;)

Fick första mailet från Röhnisch i lördags där man skulle springa så fort i jämnt tempo i 12 minuter, för att avgöra vilken grupp man sen skulle träna efter. 
Nu var planen att jag skulle gjort det igår, men så blev det inte..jag var helt slut efter en dag ute i friska luften;) Mer om dagen vid vår sjötomt i ett senare inlägg. 

Jag väljer att hamna i grupp gul, så kan jag byta upp mig om det känns för lätt (hellre det;)). Jag kollade hur fort jag hann sist på 12 minuter, för jag kunde öka på sista 2 km med Mojje, eftersom han då fick lite fart i benen (han kände ju att vi var på väg tillbaka...annars var han som sagt riktigt slö, och travade helst bakom mig, så jag fick dra i honom flera gånger för att få upp hans tempo...)

Mitt mål är 10 km, så jag tänkte prova det...men jag såg nu att 3: e passet denna vecka var redan 10km?!...så jag kanske valde fel mål iaf?!?!   :S
Det som blir svårast med detta "projekt" :P är att få tiden! 3 ggr ska jag ut och träna löpning enligt Röhnisch school, så jag får försöka, mer kan man ju inte göra:)
I värsta fall får hund och vagn hänga på...det blir ju aningen tyngre, men så borde även det ge resultat!;)

Häng på du med vetja!
Nu kör jag! Vårruset here we come:) 5 km kommer bli lätt som en plätt....hoppas jag:S 
Det blir att springa med nåt av mina två jobb den 22 maj:)

Ha den bästa måndagen du kan! Le och va glad imorgon är det lön;)

Kram 



Inga kommentarer: