12 mars 2014

Lycka!

Hej där!

Trött, mätt och glad.
Sitter och nattar flickorna, som tyvärr verkar vara lite för pigga för att sova...(gjorde...fick avbryta bloggandet) de somna vid 20. 

Tjejkvällen blev inställd, så med alla mat som var lagad bestämde jag mig för att bjuda hit en vän med familj.

Vi invigde även vårt nya matbord och stolar!



Jag kanske låter löjlig nu, men jag är såååå lycklig över denna nya möbelgrupp!

Bort med ekbordet (som bara var knappa 85 cm bred!) och bort med de gamla vita, klena stolarna med rosa tyg (tyg, som skulle bytts ut för länge sen - inte orkat eller velat!;)), stolar som håller på att falla isär...nej ok, de kommer bli bra i sommarstugan, men de måste helt klart få i sig en och annan skruv:D haha!

 I flera år har jag velat byta ut vårt matbord och stolar, men det har alltid varit annat som vi (mest Johan:P) tyckt varit viktigare att prioritera.
Nu när det gamla bordet och stolarna ska till sommarstugan, så fanns det ju äntligen en MYCKET bra anledning att börja leta efter ett nytt! Jihoo!!

Jag är ju ganska snabb att hitta nytt, om jag ser chansen;)

Fyndade möblerna på blocket!! 
Jag säger det, varför köpa nytt när man hittar saker som i princip är i nytt skick!? 1/3 av priset säger inte jag nej till! :)
Men det gäller att va snabb, för de riktiga fynden ryker ibland på bara några minuter. Denna gång var jag nr.1. Halleluja!!;)

Kram och god natt!




Inga kommentarer: