10 mars 2014

Älskar att förändra!

God kväll!

Ja, möblera om är något som jag älskar (det kan flera i min familj intyga..och vänner). Jag möblerar om några gånger per år och byter ut möbler. Fyndar ofta och gärna på blocket, eller nytt. 
Det här med att möblera om har nog följt med mig sen barndomen, tror jag. Inte för att mamma och pappa möblerade om så ofta, men nog förändrades det en del med gardiner, tyger, och andra inredningsdetaljer av mamma. Grunden i att förändra handlar för mig mycket om  mitt intresse för att testa saker. Se hur blir det om den står här och den soffan här, hyllan står här eller där. haha jag har lika kul med mina planer som när jag var liten!

En del av våra möbler hemma ska till vårt nya sommarställe och det betyder ju att något nytt ska in här hemma! Jihoo!
Det är så kul att planera, förändra lite längs vägen. 
Igår flyttade vi in tygsoffan till vardagsrummet och skinnsoffan till lekrummet. Det blev såååå mycket bättre! Jag är ingen skinn-möbel-typ så den här skinnsoffan-flytten blev en oväntad befrielse! 
Tygsoffan, som också är en bäddsoffa och soffbordet ska till sommarstugan. 
Hittade tyvärr ingen bättre förebild just nu:
Där bakom vasen skymtar skinnsoffan, som nu står i lekrummet. 


Och här ser ni ännu mer av skinnsoffan. 
Och sist men inte minst! Resultatet:)

Kram kram nu måste jag sova!!!




Inga kommentarer: