23 mars 2014

Hemlagad pizza

Godaste pizzan!

Bästa receptet på pizza-deg finns i den magiska: rutiga kokboken, enligt värdparet i lördags:)
Och jag är beredd att hålla med!
Vilken pizza-deg! Så elastisk och bra att jobba med. Den kunde göras riktigt tunn, och det gjorde hela pizzan sen när den väl var klar. Jag älskar tunna pizzor, jag vill inte att degen/brödet är tjock så man typ blir mätt på brödet. Blä!

Räkor med kronärtskockspesto var en ny vinnare! Det var inte sista gången. Väldigt gott på pizza!
Mozzarella, riven ost, Kalamata oliver, serano skinka, färsk basilika. 
Måste även dela med mig av tipset på världens godaste tomatsås: tomatpesto med lite tomatpuré och vatten. Tillsammans med dessa underbara färska råvaror, degen och tomatsåsen blev dessa pizzor bland de godare pizzorna jag ätit nånsin!
Det blir snart hempizza igen! 
Till pizzan fick vi ruccola, vilket passade väldigt bra. 

Hoppas ni haft en skön helg och att ni som jag ser fram emot en ny vecka. 

Kram 





Inga kommentarer: