12 mars 2014

Idag firar vi VIKTORIA!

Grattis till alla Viktoria!

Namnsdagsfirande och flaggdag hela dagen lång:)

Båda mina tjejer har fått namnet Viktoria efter mig, som också är mitt andra namn.

12 mars varje år gör vi något extra kul, och fira det med kanske lite sång och något paket på morgonen.

Detta får flickorna idag:



Malva såg boken om rymden i reklam från Ica Maxi. Hon satt länge med tidningen, och jag undrade lite vad det var som var så intressant. Till slut kom hon och satte sig bredvid mig. -Mamma, hur många pengar kostar den där boken om planeter? sa hon och pekade i reklam-tidningen.
Jag blev lite förvånad att hon visste att det var planeter, men svarade givetvis: - 49 kronor kostar boken.
- Har jag så mycket pengar i min spargris?
- Ja, det har du, men de ska vi ju sätta in på banken.
- Ja, men vi tar ut 49 kr och köper boken först, säger en mycket allvarlig Malva 5 år :D

Så när jag såg boken för någon vecka sen kunde jag inte annat än köpa den där boken. Ellen får en om djur i havet, även om jag inte hört att hon är speciellt intresserad av det, men jag tycker det är bra om vi har den boken också.

Jag hittade även löjligt billiga Barbie-böcker för 25kr, som säkert blir uppskattad. Allt som är tjejigt rosa går hem här!

Igår gjorde vi den aktivitet som jag tänkt att vi skulle göra idag, nämligen, åka till HM. Där skulle de få välja en klänning (eftersom det är de enda de vill ha på sig)
 Tjejerna LÖV HM precis som sin mor. 
Ellen sa nåt kul efter att jag berättade i bilen, på väg in mot stan, vad vi skulle göra och vad vi skulle handla på HM och Ikea.
- Vad underbart det ska bli mamma. Vi älskar ju att handla!
Haha det skulle Johan ha hört, han hade dött av skratt eller kanske svalt en extra gång. Inte nog med att han har en fru som shoppar mer än gärna, nu har han även två döttrar som älskar detsamma...:S :D!!!



Ellen valde en väldigt söt blusaktig klänning, inte med typ någon fjäril på, eller i färgen rosa!?


Malva gick till avdelningen för större tjejer, och hittade denna söta klänning, hon kunde faktiskt ha stl 134! 
Sen fick hon även välja en liten kofta med "vackra diamanter på" som Malva sa från barnavdelningen.

Lyckligare ungar har inte skådats. De dansade sen runt med sina nya klänningar och lekte allt från prinsessor och mamma-pappa-barn där det mesta handlade om att de hade vackra klänningar på sig:D
Det är så kul att tjuvlyssna på deras diskussioner, jag förundras över hur mycket de redan kan och förstår!

Ha en fin Viktoria-dag!

Kram









Inga kommentarer: