5 mars 2014

Här blev det semla dagen efter istället!

Bättre sent än aldrig!

Igår mådde jag inte så bra, och var inte så sugen på semlorna som Johan hade med sig hem, så han och flickorna fick äta utan mig. 
Men idag! Då tog vi med nya semlor jag och barnen och hälsade på mamma.

Ska jag vara helt ärlig, så har jag väl aldrig varit så väldigt förtjust i semlor. Jag gillar liksom inte mandelmassa...så min mamma fick alltid göra min utan, men med extra vaniljsocker på:)

Malva gillade semlan, hon gröpade ut grädde och mandelmassan, sen åt hon lite bröd..men inte så mycket..haha:)

Jag delade en semla med Ellen, och det smakade riktigt ljuvligt (när jag petade bort mandelmassan:P). Socker är ju annars lite av förbud för mig i veckan, men är det (eller va) fettisdag så är det:P!

Arvid fick smaka några smulor, men det mesta hamnade på mormors golv:)

Nu är jag helt slut. Johan kom inte hem förrän nu, och Arvid var väldigt svårsövd ikväll. Lite snorig och en aning varm...jag som trodde han höll på blir frisk?! Kanske inbillning, men fy för en svår unge att söva ikväll...så klart när man är ensam. Suck.

Johan kom hem med vitvaror till sommarstugan. Vi fyndar på blocket, och återanvänder sånt som folk vill byta ut. Det tycker jag känns bra och så spar vi många kronor på att inte köpa nytt. Tummen upp för det!:D

KRAM




Inga kommentarer: