28 jan. 2014

Step Up!

Tjohooo!

Helt slut i kroppen just nu. Träningsvärk från igår tro jag allt:) 
Började dagen med att skotta mass snö, phu! Sen blev det träning med grannen i vardagsrummet.
vårt mål var att få ihop övningar för uppvärmningsdelen.

Sofi kom på massa roliga övningar på brädan.



Efter ett tag, så var man tillbaka i step up-känslan. 
Du får träna mycket ben, rumpa och balans!



 Ju mer man stod på brädan och gjorde olika steg, desto mer kom vi ihåg från tiden då både Sofi och jag gick på sådana pass. För min del är det väldigt länge sen jag gick på ett step pass regelbundet, säkert 7-8 år sedan.




Sofi hjälpte mig att förberedde ett tabata-pass också, som kommer bli riktigt tufft.

Ja, nu närmar det sig... 
Nästa vecka är det premiär av Step Up och Tabat
 med ca 20 träningssugna tjejer! 
Ska bli så kul!

Nu gäller det att öva, nöta och komma ihåg det jag och Sofi satte ihop idag:)

I kväll blir det mer step up, då ska jag få hjälp att sätta ihop konditionsblocket på brädan. Längtar!
Min kära mamma kommer snart och passar barnen.
Yeeey!

Ha en fin tisdag där ute:)

KRAM



Inga kommentarer: