24 jan. 2014

Istället för pasta - vitkål

Så gott!

Min vän Sofia bjöd på en riktigt god middag häromdagen. Hon bjöd på bland annat:



Riven vitkål med avokado! Vilken hit! I alla fall för mig. Jag älska det!
Lite olja och vitvinsvinäger salt och peppar.

Jag åt det igår och idag till köttfärsåsen istället för pasta, och lite av fullkorn spagettin som barnen fick. Lite riven parmesanost som pricken på i:et. Rätten blir genast lite lyxigare:)


Tulpanens tid är här! Så vackra, även när de är lite överblommade:)


Snart kommer hela "tjocka" släkten (-varför säger man egentligen så!? låter inte helt ok, eller?) och firar Malva. Som hon längtar. Hon har väl frågat -När kommer de? Typ 100gånger…stackarn…tiden går långsamt när man är liten, själv tycker jag tiden rullar på galet snabbt! Men nu är jag faktiskt klar, otroligt! Jag tänkte träna, men jag blev toksvett och trött efter dammsugning, dammtorkning, plocka, tvätta, diska m.m. Ibland får det liksom vara tillräckligt:)
Tyvärr har jag känt lite smärta i rygg och fogar, så jag MÅSTE vila då. Kanske har jag tränat lite för mycket eller för hårt i veckan.


KRAM


Inga kommentarer: