20 jan. 2014

Glädje - när man får träna!

Phu och tack Arvid!

Arvid sov nästan inget på förmiddagen idag, fastän han brukar det. 
Så när jag hämtat flickorna 13.30, DÅ somna han äntligen.
Jag hann jogga 3 km på löpbandet (trist att jogga inomhus, men ibland tvingas man) OCH träna tabat 6 övningar! Jihooooo…flickorna är så självgående nu, lite mellis och sen en film…hm ok, kanske inte den bästa aktiviteten, men det struntar jag i idag, jag ville träna! 
De var nöjda, och när jag skulle träna lite styrkeövningar (tabata), så var Ellen med och skrek när det blev blått på min tabata-app= VILA och rött= träna! haha, vi hade kul ihop:)

Övningar:

1. draken
2. bergsklättraren
3. superman
4. plankan
5. bäckenlyft
6. "rumpdödaren"

Jag dödade verkligen rumpan, haha shit va det känns fortfarande:D
Min rumpa ska inte hänga till sommaren, den ska vara upplyft och fast! hihi


En trött, men lycklig mamma som fått träna!


Ellen - min träningscoach idag :D

TRÄNA! skrek Ellen när appen visade rött på telefonen.



Vackra rosa tulpaner från min syster i lördags:)




Här är den hemliga presenten som faster Gunilla gav till flickorna igår, efter hårklippningen.

Perfekt! Nu kan vi hålla ordning på allt som de pysslar med, glitter, knappar, tyg, klister, sax och annat smått och gott:)



Då var denna vecka igång, Malvas vecka, som vi säger här. På fredag blir min stora tjej 5 år!

Hoppas ni har en bra start på veckan:)

KRAM



Inga kommentarer: