14 jan. 2014

Har ni ätit oxsvans?

Hej hej från hotellsängen!

Jag njuter och njuter, men nu är jag helt slut. Jag är inte van att sitta i skolbänken och lyssna och vara aktiv i diverse gruppuppgifter, jag är van att vara trebarnsmamma och lalla runt hemma med barnen:)

Här ska jag sova gott, efter en väldigt god tre-rätters middag.

Vi fick detta:


 Pilgrimsmusslor med hummersoppa!
Underbart gott.




Sen fick vi alltså: oxsvans!?
Har du ätit det?
Inte visste jag att de var så mycket ben i oxsvans! Haha, men gott var det. Kocken berättade att den hade bakats i rödvin i ugnen i 87 grader i 12 timmar! Mör och fin vill jag lova att den var.
Till detta köttstycke, som jag aldrig tidigare ätit, fick vi fin potatispuré, rödvinsås, rökt sidfläsk, svamp och morötter. 


Middagen avslutades med: Fryst blåbärskräm med frostad sockerkaka.
Helt underbar! Smälte i munnen. Den blev bara godare och godare allteftersom den smälte:)


I morgon blir det mer kurs och mer god mat! 

God natt, nu ska jag sova gott heeeeela natten! 

KRAM



Inga kommentarer: