15 jan. 2014

Mat är gott!


Mat! 
 - och ännu mer mat!

Älskar hotellfrukost! Detta blev mitt val: lite blandad musli/flingor/linser/solrosfrön toppat med lite lättyogurth med bär, en skiva saftigt  mörkt bröd med torkade frukter (tror jag..typ russin och aprikos) med ost och paprika, ett ägg, lite äggröra och två skivor bacon! (kunde inte motstå) 


Sen blev det skolbänken fram till lunch. Riktigt bra kursledare och innehållet:ledarskap är så väldigt intressant att tiden bara flyger iväg.


Förrätt (även vid lunch!!!): skagerntoast - favvo!! (fast jag åt inte brödet….försöker undvika vitt bröd, vit pasta och osv.)


Ankbiff med tomat och vete.
Jag och anka, vi funkar inte ihop, men jag åt iaf halva biffen…men god matvete-sallad:)


Nåt som brukar finnas i "skolsalen" när man är på kurs är godiskolor, eller nåt annat som går att föräta sig på och sen få dåligt samvete över…men inte här!
Här finns det fruktskålar på flera ställen och endast vatten i konferensrummet! 
Mycket bra: Villa Brevik!

Kvällens tre-rätters middag:

Ost och chark - mmmm….


Torsk med palsternacka-puré kräftor och potatiskaka

Vi satt alla tysta och åt, ingen pratade, för det var SÅ gott.
Torsken tillagades, enligt kocken: Johan Heibert, i endast 42 grader i ugnen i 2 timmar! Den var PERFEKT!



Efterrätten var egentligen fattiga riddare med bär och glass, men jag valde en ost-tallrik. Älskar ost!

Ja, då kan jag somna gott ikväll med:)

Saknar mina tre små, men jag vet att de har det bra utan mig. Jag behövde detta andningshål, den här kursen har gett mig så mycket. Riktig energi-boost!

Hoppas ni haft en bra onsdag.

KRAM






Inga kommentarer: