7 jan. 2014

FOKUS

Nytt år nya tag!

Bloggen kommer fokusera på två saker detta år:
projekt: sommarstuga och träning som ska ge mig (och dig om du blir inspirerade) en starkare snyggare och lättare kropp!
(sen kan det givetvis komma lite däremellan), men nu jäklar är det framförallt fokus på att ta sig ur detta mörka tunga moln, som för mig är lika med denna lite tråkiga tid med mörka eftermiddagar (dar också för den delen..solen skiner ju så sällan!).
Att snön inte har kommit än tror jag har dragit ut på denna s.k. november-depp! Mörkt mörkt mörkt och ännu mer mörkt…MEN DÅ ska vi tillsammans rycka upp oss och ta tag i kropp och själ och önskade projekt för i år.

Jag kommer dela med mig av vad jag äter och om jag hittar några roliga, men framförallt goda recept som inte ökar på vårt fett, utan snarare håller oss mer i balans.

MEN, vad vore livet om man aldrig unnade sig godsaker!? Det vore jävligt trist, så en dag i veckan kommer jag att lyxa mitt matintag med diverse maträtter och en liten godbit efter maten. Detta skulle kunna vara en efterrätt eller en näve godis:)

För att jag ska kunna se resultat, måste det bli en period då jag äter mer under strikta former och "bokar" in träningen mer.

Januari till mars blir de tuffa månaderna, sen får vi se hur vi ligger till:)

Mitt träningschema denna vecka (första utkastet:kan bli ändrat):

Måndag: vila
Tisdag: Löpning minst 20 min 
plus styrka:bäckenlyft (15 * 3)*2 (2 st olika övningar - dessa gör jag nästan varje dag för min rygg=ger snabb positiv effekt!)
plankan 
rygglyft
armhävningar
rump-dödaren 

Onsdag: ?
Torsdag: Tabata! Jag och en kompis kör 6 * 20 sek vila 10, 6-7 olika övningar. Berättar mer om det framöver.
Fredag: ?
Lördag: ?
Söndag: ?

Har lite att fylla ut där frågetecken finns, så fortsättning följer!

Varannan onsdag ska jag gå på boxning:) men jag tror den startar senare i januari. Tror jag måste kolla upp det.

Jag hoppas även på att få leda ett cykelpass, en gång i veckan, för nu är jag redo att ta upp mitt instruerande igen. Håll en tumme att måndag-lunch-pass blir mitt!!!

Jag tänker att jag ska ha en vilodag i veckan…nu blev det måndag denna v. 

För att riktigt peppa mig för det nya livet (haha) så har jag precis beställt dessa träningstoppar från ginatricot (149kr/179kr):


Glada färger och inspirerande text!
Jag vill träna nu!! (men det går inte med tre barn hemma…inte just nu i alla fall)

Ska leta lite bra tips på bra luncher/middagar. Frukosten känns ganska klar för min del vad jag ska äta och så, kanske måste jag fylla ut den lite med nåt ägg eller så…

Nu kör vi!

KRAM



Inga kommentarer: