14 nov. 2013

Vad väntar du på?


00.13...Borde passa på att sova nu när Johan tar Arvid hela natten själv…sova en hel natt igen, det har ju liksom inte hänt på flera år..typ... Men jag kan inte somna. Det finns så mycket som snurrar i mitt huvud just nu.
Jag tänker bland annat på hur jobbigt det kan vara att vänta på något som man längtar till, något som man väntar på, något som man vill kunna göra men inte kan för att man kanske som jag måste ha tålamod att följa den rehabilitering som min sjukgymnast beordra mig att hålla, för att jag ska bli bra i ryggen…

Jag väntar på min nya telefon (!)…inte så jobbigt kanske, men det var extremt jobbigt att åka till Nora för att hämta ut den, och sen upptäcka att plånboken låg i fel väska!!!!F… n! Jag kan absolut inte säga vilka fler svordomar som gick i mitt huvud då!Ahhhh…jag blev galen! Hur kunde jag åka ifrån den!?!??!? Åh så irriterande det var, och självklart får Johan ut av mitt EGET misstag när jag kom hem utan telefonen…varför är man sån? eller snarar jag…ingen annan är väl så dum och låter ett misslyckande gå ut över någon annan…eller!?;) 

Jag tänker på cancer.... vi pratade en hel del om det på syjuntan ikväll…fuck cancer! Hemska minnen dyker upp, och jag har svårt att förstå verkligheten eller varför vissa ska utsättas för denna fruktansvärda sjukdom. Vem blir näst? fuck cancer!

Kvällens efterrätt: pepparkaks-cheesecake!! Mmmmmmm så smaskig!! Tack Ella!




Jag tänker på min familj, och just nu speciellt på min finaste lillebror. Jag är så stolt och imponerad över hans driv och engagemang för att ta sig fram i en tuff och hård konkurrerande bransch, och jag bara vet att han kommer lyckas en dag. Han har redan lyckats i mina ögon <3.

Jag tänker på dagens besök hos tandläkaren…som var och alltid är riktigt jobbiga för mig, eftersom jag lider av tandläkar-skräck…
Idag var det "bara" undersökning inbokat, men hua mig vad det ska pillas och skrapas, det var sjukt jobbigt och trots att hon bara petar lite och sticker i tandköttet. Jag hade gärna haft lite bedövning för det….då förstår ni kanske att de nästan får söva ner mig, när det ska lagas hål! Burr….men TACK för att jag andra gången i mitt liv (efter 19 års ålder) får uppleva att jag inte hade några hål!!(annars har jag haft minst ett hål vid varje undersökning….:() Tyvärr måste jag dock tillbaka i januari för att ta bort tandsten…suck….men än är det fortfarande november!:)

Sov gott!

Kram




Inga kommentarer: