19 nov. 2013

Sluta jaga! Bli nöjd!

Jag har haft en mycket trevlig tjejkväll hemma hos min vän Sofia. Kolla in hennes fina och GODA uppdukning!

Morotskaka och massa god exotisk frukt! Mums!
Men först av allt fick vi en varm god kopp med glögg! Mmmmm….smaken av glögg får mig att må så bra, man får smakminnen som handlar om jul…tänk, nu är det snart dags att pynta med våra vackra adventsljusstakar i våra fönster. Längtar!

Som vanligt på tjejträffar, så pratar man ju om ditt och datt och lite av det ena och andra. Vi kom in på "att bli nöjd" -när blir man det? kan man bli nöjd? Jagar man inte efter nåt hela tiden? Jagar du efter nåt? känns det igen? Jag jagar….
Det kan ju vara allt från att man vill ha en ny mobil, mer lön, mer att ha i garderoben, kläder, skor, smycken eller min favoritkategori: inredning (jag är ju typ blocket-beroende..och shoppingberoende). Jag har ju nämnt det tidigare, att jag inte alltid känt att mitt shoppingbeteende är så sunt, lite med glimten i ögat, men i kväll slog det faktiskt ner rejält i mitt huvud och hjärta att jag måste skärpa mig! Va nöjd! - sa mina vänner. Så nu jäklar ska jag jobba på att vara nöjd! Det gäller inte bara det här med att dra ner på shoppandet-för-det-gör-mig-lycklig-en-stund, utan även att jag tänker jobba på att vara nöjd med mig själv, mitt liv, vad vi har idag. Stanna upp helt enkelt. Det är konstigt hur snabbt man kan falla tillbaka i det där jagandet efter något, trots att min resa under detta år varit så….kaotiskt eller en av mina hittills svåraste stunder i livet.

Så nu blir mitt vardags-mantra: VAR NÖJD!!!:D

Kram på er



Inga kommentarer: