5 nov. 2013

Förkylning delux

03.30...Nu mår jag riktigt skit...fy fasiken för trycket jag just nu känner i bihålorna och huvudet..halsen värker, kroppen värker. Jag ligger med en kall handduk på huvudet. Det lindrade iallafall fall nån minut...depp depp tyck-synd-om-mig-känslan är på max :P
Det känns extremt tungt, för jag tycker ofta jag prickar in att bli sjuk dagen innan Johan har en extremt viktig arbetsdag...han har jobbat hela kvällen och säkert en bit in på natten med förberedelser inför morgondagens uppgift (eller dagens..klockan är ju halv fyra snart..). Ångest ångest och så lite mer ångest...surfade nämligen in på Facebook (tror jag har ett sjukt beroende av senaste uppdateringar eller nåt..nån som känner igen sig?!). I alla fall hade en vän lagt ut en länk där en förskollärare skriver om hur dagens föräldrar tror för bra om förskolan...läs detta om du har småbarn (eller är allmänt intresserad av hur förändrat det är idag med hur vi tar hand om våra barn). Jag blev ledsen av artikeln plus att jag fick mer ångest och dåligt samvete av att inte "orka" ta hand om mina egna barn...

...Men idag när jag kom och hämtade mina flickor på förskolan, så vet jag att i alla fall Malva var lycklig. Precis som bilden visar, så var Malva överlycklig över att sitta med sin fröken helt ensam och måla och tapetsera sitt lilla kartongrum. Hela kvällen bestod av att göra en present till fröken som tack för att hon fått göra detta kartong-pyssel. "Jag älskar min fröken" sa Malva❤️  Jag försöker tänka på det nu och att jag upplever att mina flickor oftast är glada och vill till sin förskola...nu när den där artikeln gav mig dåligt samvete över att jag lämnar mina barn på förskolan 15 tim/v..trots att jag är mammaledig...

Inga kommentarer: