23 nov. 2013

Tomteklänningar

Förra året var flickorna pepparkaks-flickor vid Lucia, och en massa andra dagar då de ville ha på sig dessa klänningar;) I år ville Malva vara en tomte-flicka, och Ellen hakade givetvis på - Jag meee!!!

Jag tycker det är så kul med jul nu när barnen blivit så pass stora att de pratar om minnen från förra julen, och vad vi brukar göra och vad de vill ha på sig på Lucia m.m.

Självklart fixade jag två tomte-klänningar, så nu har jag två pepparkaks-klänningar till salu från förra året;) Ska faktiskt lägga ut dem på blocket, eller kanske prova tradera eller kanske bara via Facebook. Why not? Jag fick klagomål om att jag handlar föööör mycket till barnen, så jag ska minsann visa att jag kan vara ekonomisk!hehe…

Jag letade runt efter tomte-klänning på både nätet och i butik i stan, men det var inte förrän jag kom till  Åhlens som det kändes helt rätt. Jag gillar när klänningarna är av bomull/polyester så de kan ha klänningarna till vardags (inte svettas i typ fleece-tomte-klänninga). Ni hittar klänningen här:Åhlens.


Arvid fick givetvis också en dress från Åhlens, så han matchar tjejerna <3
Arvids dress hitter ni här.
Jag är sugen på att börja julpynta och lyssna på julmusik. Advent är ju nästa helg, så varför inte? 

Ha en fin lördag!

kram 

Inga kommentarer: