10 nov. 2013

Glittriga vantar och Ikea-shopping


Är du en sån kund som faller lätt för erbjudanden precis vid kassan? Det är jag! När jag stod i kö på hm förra veckan kunde jag inte motstå dessa vantar med guldglimmande pärlor:-) fick med ett par kamelförgade också (2 st: 59kr..tror jag). Kändes som ett onödigt köp när jag kom hem...men idag var det lite kul att sätta på mig dem. Blev glad av dem!


Arvid och jag åkte till mormor (min mamma) och brorsan, som lurade med oss till Ikea. 


På Ikea blev det några mindre småinköp: ljus, förvaringslådor, glas, servetter och lite oväntat: en necessär! Bra att ha. Man kan aldrig ha för många!hihi 
Trodde mina nya fina necessärer, som jag fick som en premiumgåva av sköna hem (som sagt...bra erbjudanden kan jag inte motstå!:))skulle räcka...men med alla nya Mary Kay-produkter och smink från Palina (älskar min vän Linas smink!)...så blev det absolut ingen plats för schampo, balsam och deodorant… 


Varje höst och vinter blir jag extra sugen på att förnya inredningen hemma med någon ny matta. Idag såg jag ett mönster på en matta som jag blev väldigt sugen på:


En annan matta som ett par av mina vänner köpt, blev jag också sugen på. Fint till jul att byta de ljusa mattorna till dessa vinröda mattor med mönster:


Innan kassorna hade givetvis Ikea tagit fram årets julsaker för julen 2013. Så mycket fint. Fastnade lite framför denna tomte, som är en julkalender. Jag kom då på att jag köpte storleken mindre förra året på rea! Det hade jag faktiskt glömt..måste ta fram dem och se om de är nåt att använda i år, eller om luckorna är för små. 




Kram kram






Inga kommentarer: