21 nov. 2013

Torsdagsmys

Sovmorgon, fullrulle-snurr hemma när flickorna var på förskolan 3 timmar (städa, tvätta, vika tvätt, plocka, fixa diverse ärenden på datorn och telefon, lunch och långpromenad…med tyvärr alldeles för lite kläder på. Burr va kallt det var! Borde kanske fattat det, när snön singlade ner och det var frost ute…att jag inte lär mig! haha har bott i norrland i 4 år, och ni som läste förra helgens berättelse vet ju vad jag varit med om…så jag kanske bord lärt mig att kolla termometern ibland!;)

Barnen och jag fick besök på eftermiddagen av vän med barn, vilket alltid är så trevligt och kul. Tiden går så mycket fortare och barnen håller sams bättre!:)…men sen….vilken dipp det blev när vi blev ensamma.... Flickorna började bråka direkt, bråkade lite till och bråkade ännu mer!!!!ahhhhh! blir galen.  Blev galen! Helt slut blev jag av att höra tjat, skrik, gråt och så ens egen röst som försöker säga till i normal ton…men som övergick ganska direkt till att jag fick en skrik-röst…suck. Dålig-mamma-feeling-knappen åkte på flera gånger, och sen var den på tills Johan kom hem….med rosor! Åhh…rosor och cola zero (har jag sagt att jag är svag för en kall cola zero?). Det var tur för han att den där colan kom hem!!…beställde det i tisdags, då glömde han. Beställde det igår, då köpte han cola light!? Inte detsamma..suck…idag fick han åka till tre olika ställen innan han hittade ett 6-pack!? konstigt, jag hoppas verkligen inte cola zeron är på väg bort, för den smakar inte så mycket konstgjort som lighten….mycket godare!

Min kära make styrde upp en riktig mysmiddag, och flickorna och jag dukade fint (med gamla julservetter haha). Ett glas rött blev det till den goda maten vars recept har blivit poppis hos oss. Ni hittar receptet här i bloggen (biff stroganoff) mmmmmmm! så gott:)

Imorgon är det frrrrrreeeeeeedaaaaag! Alltid lika härligt när helgen kommer.

Kram





Inga kommentarer: