5 maj 2014

Vackra vårblommor

 Hej till ny vecka!

Mina tjejer (4 och 5 år) fick plocka bort alla gullvivor vi hade på tomten, då vi ändå skulle gräva bort massa små syrén-skott som spritt sig bredvid ett syrénträd, eller är det kanske en syrénbuske? Jag vet inte säkert;) Där fanns i alla fall alla dessa söta gullvivor <3



Idag skulle jag egentligen börjat jobba mer, men istället kommer jag fortsätta vara föräldrarledig (jobbar lite i maj) till och med september! Galet länge och skönt:)) Jag är så tacksam över att jag får vara hemma med barnen och att min man gärna jobbar, jag ser fram emot att få skola in tjejerna på den gamla förskolan igen och sen i september blir det lillkillens tur....det kommer kännas liiiiiite jobbigare, men nu ska jag inte tänka på det! Det är låååångt kvar - hela sommaren ligger framför våra fötter! Nice nice:)

Träning denna vecka: 
Löpning 2-3 ggr : måndag, torsdag och lördag eller söndag
eftersom mitt ena knä krånglar kommer jag löpträna lite kortare sträckor och lite lägre tempo. 

Veckans mål får bli:
3 km med vagn/hund + 4 km med vagn/hund  (avklarades i morse:)) + 5km 

spinningpass - tisdagmorgon (som vanligt - 6:45!;))

hemma-tabata minst 2 ggr : onsdag och ? måndag (det blev  avklarat idag efter morgonjoggen med vagn och hund:))
fokus: armar, ben och mage
5-7 övningar 8 * 20 sek vila 10 sek 
Det blev tabata-övningar ute och med publik;)


Ryggövningar varje dag! (ett måste för att hålla min ryggsmärta borta)

Mat denna vecka:
Frukost: flingor med kiwi/ gröt med kanel, lite nötter/ ägg och smoothie: kolla upp recept!

Mellis: jag måste göra några nyttiga goda bars, för nu är det slut med att gå och nalla annat onyttigt i skåpen.

Mål till sista maj (1 år sen Arvid föddes<3)
Väga det jag vägde innan jag blev gravid....

Vågen visade denna morgon att jag låg: +2,2 kg 
2,2 kilo ska gå på 4 veckor!! go go go Malin

Träna och äta bra, så ska det väl gå, men det kommer bli tufft! Måste se över mitt matintag och kolla lite recept idag. 

Hoppas ni blir sugna att haka på några veckor med mycket träning och god nyttig mat!! Kanske har du också nåt kilo som ligger i kroppen och tar onödig plats;)

Nu kör vi!

Kramar



Inga kommentarer: