30 maj 2014

Elefant-tårta och inte blond men ljusare!

God kväll!
Gladaste 1-åringen❤️

Ser just nu på en galen film på kanal 3...men ska nog snart tacka för idag. Trööööööött!

Så här blev i alla fall 1-års tårtan till Arvid idag:)
Ellen och Malva fick hjälpa till lite. 
Hittade inte grå sockermassa, så det fick bli grön marsipan - en grön snuttefilt/elefant:-) Det vita är sockermassa och elefantens ögon är små bruna chokladkulor. 
Köpte faktiskt två stycken tårtbottnar, en vanlig sockerkaka-botten och en med choklad. Emellan lagrena blandade jag vispad grädde med tinade hallon och socker. Mums! En klassiker som alltid funkar. 
En mycket nöjd 1-åring. 

Appropå nöjd, så kanske ni undrar om jag blev nöjd med  min förnyade hårfärg. Jag skulle ju bli blond;)
Tog med mig min nya sommarväska och åkte till frissan. 
Massa folie blev det...;)
Före och efterbild!
Det blev inte så mycket ljusare som jag hade tänkt, vilket blev en besvikelse, men så var jag ju ganska mörk. Det får bli lite ljusare i taget:) 

Kram och god natt!










Inga kommentarer: