12 maj 2014

Ny vecka nya mål

Hej hej!

Ny vecka och jag har nya träningsmål:
Löpträning minst 3 gånger, minst 4 km per gång. 
Jag skulle vilja slå 1,7 mil som det totalt blev förra veckan.
Minst 2 gånger styrketräning: armar, mage, ben
Spinning (tisdagmornar som vanligt:))
Promenader varje dag
Och så bra mat och dricka mycket vatten. Jag skulle behöva dra ner på mitt cola zero-intag...:S också...men det kommer bli svårt...Jag ÄLSKAR en kall cola!
Jag får kanske göra ett försök att börja dricka kaffe;) fast det är väl inte så nyttigt det heller!?:)

Denna morgon blev det 4 km med vagn och hund. Det kändes riktigt bra, det var skönt och friskt ute (jag slapp regn denna gång! tackarrrrr;)

Innan jag skulle hämta flickorna på dagis monterade jag ihop det lilla växthuset: socker som finns här.




Den här lilla bus-killen nådde precis upp mot, så att han kunde slå med sin lilla hand på glaset...
Jag blev helt enkelt tvungen att flytta den till hallfönstret. 
Det blir nog en bättre plats ändå, för solen skiner mer där.

Jag har tänkta att vi ska så några tomatplantor inne och kanske nåt mer, innan vi sätter ut det i det nya landet.




Ja projektet är ju igång, landet är klart för att så, och nu detta lille växthus, men eftersom det varit ganska kallt och regnigt ute har jag väntat lite med att så, men nu är det dags att så inne! (får se om jag orkar få till det idag...detta väder får mig så trött och orkeslös! blä.)
Jag får kanske även erkänna att jag kanske inte tycker det här med att så och fixa med jord är min grej, det kanske därför detta projekt ligger lite efter i tidplanen, men jag gör det för barnen och kanske lite för mig själv, för jag hoppas såklart att vi ska kunna skörda några morötter, sallad och lite färska kryddor:))

Kram



Inga kommentarer: