23 maj 2014

Mera shopping:-)

Hej frrrrredag! Hurra för helg!

Eller vad säger ni;)?
Vaknade galet tidigt idag och kunde inte somna om. Det var varmt och huvudet värkte (smällen ni vet..). 
Det passade i och för sig bra, för planen var att ta med alla barn till stan lite tidigare ön vanligt. VIP-morgon på HM idag, och vi var där redan 08.30! Haha Flickorna älskar HM, så det var inte något problem att få med dem, och när vi välkomnades med en stor godis-skål vid entrén svävade de nästan på moln;)
Sen blev det lite jobbigt, när korgen eller snarar väskan vi fått (att lägga kläderna i) var full eller jag var nöjd, och det var dags att betala kalaset....då blev väntan väldigt låååååång. Vilken kö och vad varmt det var! Synd att de satte typ fjortisar i kassan, som inte hunnit fått någon rutin...vi hamnade nog tyvärr hos den mest långsammaste tjejen. Suck! Arvid somnade utan gnäll (tack Gud!) och tjejerna höll sig ganska lugna, lite spring o stoj blev det, men det fick det bli. Jag skulle inte heller som 4- och 5-åring velat stå helt still i 30 minuter!!!...
Ellen fick nya shorts från HM (49kr och så 20% rabatt på det!! ) Nu ser ni inte det på bilden, men det är tryckta guld-annanas på shortsen. Supersött!

-så här är tufft, sa Ellen, när hon gjorde peace-tecknet. -det har Robin (morbror) lärt mig:-)
Malva valde blå Hello Kitty-shorts i mjuk bomull. Båda shortsen hade fickor, vilket är extra bra. 
Äntligen kan man plocka liljekonvaljer! Bladen har ju varit framme länge nu. Två buketter har vi här inne, och det luktar ljuvligt. 
Nu ska jag natta barn, sen avnjuta något gott framför tvn. Kanske blir det en mojito eller ett glas rött. 

Imorgonbitti blir det förhoppningsvis en löprunda utan hund och barnvagn. Kanske en mil!?!?
Och kanske i mina nya träningskläder från Kapphal;)
Jag bytte storlek på dem idag, då deras storlek medium på både sport-bh och shortsen som kom med posten var för stora!? Jag har inte provat den mindre storleken än, men jag hoppas det blir bra!
Ni hittar shortsen och sport-bh här. 

Trevlig helg önskar vi! :-)

Kram 







Inga kommentarer: