11 maj 2014

Summering av veckans träning och kost!

Hej hej!

Toppenresultat! Vågen visade en ny andra siffra!! Nästan 1 kilo ner på en vecka! Nu är det NÄRA!!! 1 kilo kvar, sen är jag där jag var för 2 år sen:-) 

Jag har ätit bättre, druckit mer vatten och tränat enligt målen jag satte upp i måndags denna vecka. Jag sprang längre än tänkt, men har bara kört ett tabata-pass (målet var 2 st denna vecka). 

Löpningen tror jag är den som hjälper till mest för en viktnedgång för mig, så jag fortsätter med fokus på den träningsformen ett par veckor till, men även mer styrkeövningar hemma, typ tabata. 

Jag måste ju berätta att jag har druckit vin (3 glas och en drink) och jag har ätit både lite choklad, chips och bröd, men såklart med betoning på LITE. Kan jag gå ner i vikt men ändå få lite guldkorn till helgen (eftersom jag ääääälskaaar godis! Speciellt choklad!) så är det toppen! Jag trodde faktiskt vågen skulle visa +- 0 förändring eller i värsta fall mer än sist! Vi får ju inte glömma kladdkakan som jag åt av i onsdags och lite på torsdagen...:P

Totalt sprang jag 1,7 mil denna vecka, ett spinning, ett pass styrketräning och så två promenader med hund och vagn varje dag - inte att förglömma!
Idag blev det lite plockning av blommor längs den gamla järnvägen. 

Lååååång dag är snart till ända. Jag har varit själv med barnen hela dagen och mannen har arbetat på annat håll. Projekt sommarstuga är igång, men hur det gick får jag berätta om mer i höst när det är klart:-) 

Projektliv i ditt liv kommer främst handla om min träning, mitt mål att nå vikten jag hade innan sista graviditeten (nästan i mål!!!) sen höjs ribban till vikten jag hade innan alla tre:)! Hjälp, är det möjligt så här på äldre dar?!;) KLART DET ÄR!!!

Bloggen handlar som ni vet även om mitt liv här hemma med barnen. Jag är föräldrarledig till september, så det blir massor om hur mitt småbarnsliv är, även mer matlagning: både nyttigt och onyttigt;) livet måste få innehålla belöningar av olika de slag. Jag fortsätter bjuda på lite inredning, mina klädköp, foton ur mitt liv och annat smått och gott! 

Här fick jag lite proffs-hjälp av mannen (och 4-åringen såklart:)) att fixa sargen runt vårt nya land:)

Aktuella projekt nu (förutom tränings och vikt-målen):

* Projekt: Plantering ute och inne!
* Projekt: Bokläsning och lite boktips (hm...har inte gått så bra, men jag kommer igen här nu!!)
* Projekt: Min musik/texter/dikter kommer det också bli mer av såsmåningom om!:))
Sist men inte minst:
* Projekt: Tavlor! (mer om vad jag menar med det - kommer!)

Så är du lite allätare så tror jag du kan komma att gilla min blogg. Jag hoppas inspirera i träning, och om vikten att få till egen tid: att göra sånt som bara du gillar, att planera in och få det gjort, även om det bara blir: läsa bok 30 min en kväll i veckan- men det kan räcka för att stilla ett gnagande behov och kanske ge något som inverkar positiv i sitt liv. 
Ja, där fick ni lite uppdaterad information om vad som skrivs här:-)

Ha en fortsatt fin kväll!

Kramar





Inga kommentarer: