14 maj 2014

Lill-lördags mys och jeans

Hej!!

Dagen började med massa regn här hemma. Tjejerna tyckte det var kul med regnmössorna som deras mamma tyckte de skulle ha...:P (men de åkte av innan vi kom fram till dagis..då märkte jag på 5-åringen att de inte var riktigt ok, speciellt när en viss pojke kom fram till grinden! Så gulligt, men lite väl tidigt för att redan känna att nåt är pinsamt?! Eller?!)

Jag, Mojje och en gnällig liten kille i vagn tog en joggingtur på 4 km. Så underbart skönt att träna på förmiddagen (helst innan frukost;)) hela dagen känns så mycket bättre i kroppen. 
Dagens outfit. Blus från Lindex (Matthew Williams Collection) och riktiga please-jeans denna gång! :D love them<3
De är som sagt väldigt lik byxorna jag köpte på Kapphal, men mycket tunnare och en aning skönare/coolare;-P

Det blev en tur till stan i denna outfit, och ett efterlängtat besök på Åhléns. De har så mycket fint! Jag hade trott att jag skulle få gå på Åhléns i Stockholm idag (favvo-stället! De har så mycket mer än vårt Åhléns i Örebro!), men tyvärr blev det inställt precis som ett par andra efterlängtade aktiviteter denna vecka!:( Sjukdom hit och dit! TRIST! Sååååå fruktansvärt trååååkigt!! Värst är det när man måste avboka aktiviteter samma dag (!). Livet med småbarn...bara att bita ihop och gå vidare...men denna vecka tog priset! (och då är det bara onsdag!)

Trösten idag blev bio med mannen och en mysig middag med barnen och bästa mamma/mormor. Jag satte på OCH grillade helt by myself på gasolgrillen! Yey! Jag har viss fobi när det gäller att hantera gasol - men jag klarade det! (med ett glas rött bredvid! Haha nä skojar lite, jag hade fixat det utan vinet:P)

Efterrätten blev: kladdkake-muffins från igår och lite extra på:)
Jag till och med spritsade grädden!! Flickorna blev impade (jag med...var kom den energin ifrån?! Jag som höll på att ge upp vid lunchtid idag, grät till och med en skvätt - skönt när man kan hitta upp över ytan och ta nya tag!)


Hoppas du haft en bra dag!

Kram 



Inga kommentarer: