10 maj 2014

I'm singing in the rain

God kväll i regnet!

Sitter just nu och "puffar" min son till sömns. Jag har alltså handen på hans blöjrumpa och gungar den fram och tillbaka. Armen börjar kännas helt galet trött och eftersom han ligger näst längst ner (i spjälsängen, höjdmässigt-fattar ni?;)) så gör det även jä....kligt ont i överarmen som liksom kläms ner i ena så kallade spjälsängs-vägg?! Vad heter det?!
Aaaaajajaajaj! 
Men jag känner mig piggare än nånsin! Efter vår fredagsmys mat som blev idag, (till 5-åringens stora sorg igår!! Hon älskar Taccos! -vi kom helt enkelt hem försent, så det blev pizza istället - till 4-åringens stora förtjusning! Ellen älskar pizza!!:) stack jag och Mojje ut på en 5-kilometrare. Det började typ ösregna vid 3 km!! Det blev blött, men det var friskt och skönt. 
Bruna och söta kalvar stod längs vägen och tittade nyfiket på när Mojje och jag kom joggande förbi:)

Det har redan blivit några promenader i regnet denna helg, men vi har ju hund och en lillebror som behöver ut och sövas i vagn, så det finns inte något val. Ut måste vi! Då är det väldigt tacksamt när flickorna för det mesta tycker det är extra kul att komma ut när det regnar, det ger energi!
Snart blommar de! Den vackra och gudagoda lukten av liljekonvalj❤️
Jag tycker bladen är så vackra, speciellt när de breder ut sig så som de gjorde här i skogen. 
Nu sover den lille och snart tjejerna...hoppas jag! Johan håller på att fixa en god mojito där nere, jag känner lukten av mynta och lime...mmmm...älskar den drinken! 

Sen blir det såklart:mellofinal!! Heja Sanna! Sprang till hennes låt förut - love it!

Kram kram 









Inga kommentarer: