16 maj 2014

Tyg och målning

Frrrredag och soooool!

Hoppas ni precis som jag har en extra skön feeling idag när det är frrredag! Yey!

Projekt lekstugan rullar på. Igår målade jag ca en timma när minstingen sov på eftermiddagen. Det börjar bli fint. Två gånger har jag målat väggarna...det borde målas en gång till, men jag vet inte om jag orkar. Bläääää jag tycker inte det är jätte kul att måla!

Häromdagen kom tyget, som tjejerna fick vara med och välja på nätet. Tyget ska användas till gardinerna:-)
Som sagt...här är det prinsessor som gäller:-)! 
Så jag lär ta fram svärmors gamla symaskin snart och börja sy. Jag ser både fram emot det med viss "jag-skulle-köpt-färdig-sydda-gardiner-känsla OCH "nja-men-det-ska-nog-bli-bra-kanske-kul-eller"?! Haha :D!
Måste till Jysk och köpa:
Tror det blir bäst att använda sådan gardinspriral, så gardinerna sitter fast ordentligt:)

Dagens planering är att sy gardinerna, eller iaf börja mäta och kanske klippa tyget:P

Dagens träning blir ett par promenader med hund och barn, kanske en sväng ut i löparskorna när mannen kommer hem. Hoppas!

Kram på er!








Inga kommentarer: