13 maj 2014

Träning och kladdkake-muffins!


Hej hej!

Trött och lite ischias i vänstra benet for jag iväg imorse till njoy, men trots det var jag ändå glad och laddad.
Jag vet ju att när jag väl sitter på ledarcykeln, får jag en av de bästa känslorna jag vet! :-)

Jag känner lycka, glädje, energi och stor portion av en fantastisk känsla att ge något till andra. Peppa och få andra träningsglada människor att kanske ge ännu mer, att höja ribban, är såååå kul!
Vi blev totalt 14 stycken (tjejer!) idag och passet kändes riktigt bra och jag kunde ta ut mig ordentligt! 


På eftermiddagen idag har jag och tjejerna bakat kladdkake-muffins. Hittade ett mycket bra recept:

100 g smält smör
2 dl socker
2 ägg
2,5 dl vetemjöl 
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
0,5 tsk bakpulver
1 krm salt 

1. Smält smör och sätt på ugnen: 200 C
2. Vispa upp ägg och socker till en fluffig smet
3. Häll i kakao, vaniljsocker, bakpulver och salt - rör ihop till jämn smet
4. Häll sen i smälta smöret och mjölet, vispa ihop snabbt (20 sek med elvisp)
5. Häll smet i formar (typ 1/3)
6. In mitt i ugnen ca 10 min (det blev typ 14-16 min i min ugn) Tips: när du ser att muffinsen sväller, håll koll! snart börjar de sjunka-DÅ! Tar du ut dem. Låt svalna under handduk, så kanterna inte blir för torra!
De fina formarna och dekorationspinnar fick tjejerna i present❤️
På eftermiddagen började solen skina här och genast blir jag så där barnsligt glad! Saknat dig solen! Så därför blev det grillning på menyn:-) köpte färdiggjorda hamburgare av svenskt nötfärs på Willys. 4 st för 19,90kr! Ett kap! De smakade fantastiskt! Ska nog åka dit och köpa mer. Bra att ha o frysen om inte annat;)

Kram









Inga kommentarer: