15 maj 2014

Nu ökar jag vikt!

Hej hej!

Ja nu är det dags att lägga på några kilo under vissa tabata-övningar. Hittills har jag kört min kroppstyngd, men nu ska det alltså bli lite tyngre! Yey!

5-åringen undrade varför jag inte skulle ha den rosa? - den rosa? Frågade jag och förstod inte riktigt vad hon mena, förrän hon sprang och hämtade:
Just det min lilla 3 kilos kettlebell:-) näää den har jag knappt använt, för den är lite väl lätt;) till vissa övningar är den bra, till vissa övningar för mina handbolls-handleder är den ok till. För er som inte vet, så stod jag som handbollsmålvakt i många år. Spelade i bland annat Fjugesta IF men sen även i IFK Örebro. 
Vår 5-åring är stark! Hon höll i båda utan större problem:-) jag blev inte förvånad, för orkar hon bära runt på Arvid kortare avstånd som väger över 12 kilo (!), då orkar hon mina kettlbells:-)
4 km idag med, nu är jag uppe i 1,2 mil denna vecka, så det ska nog gå att slå förra veckans totala distans på 1,7 mil! En gång till ska jag hinna ut, och då hoppas jag det är utan vagn och hund! Längtar till min bästa runda längs ån och runt åkrar och i skogen, plus att den rundan känns skonsammare för kroppen. Mjukare underlag och sen slippa rulla en tung vagn och styra en hund! :P

Ha en fortsatt fin dag!

Kram kram










Inga kommentarer: