20 maj 2014

Slutfas på projekt lekstuga!:)

Hallå där!

Ja nu kunde jag inte låta bli att sätta upp gardinerna, som blev klara igår...men det var på gärsgårn, för svärmors gamla symaskin gjorde det inte lätt!

Tyget ville den inte mata, och helt plötsligt fick den spel och började svänga hit och dit!? Så..ja, tittar man närmare på sömmarna, så kan man tro att det är en 5-åring som sytt :P hahaha!

Jag borde måla en tredje gång, men nä!! Nu sänkte jag ribban och låter det vara så här. Det blev mycket bättre än det var innan. Mitt beslut känns skönt, för jag har många andra projekt igång och sen vill jag kunna sitta ner 5 minuter och vila lite ibland;) 
Flickorna har dessutom längtat att få leka i sitt lilla hus, och de var mer än överlyckliga att få komma in! (de såg inte att det fastnat flugor i färgen, eller att det kanske behövt målas en tredje gång...sånt ser bara vuxna:P!)
Deras "mellis"-bord som vi använder flitigt både sommar som höst och vinter (fast då inne) fick flytta in i lekstugan till flickornas stora förtjusning.
 Här fick de sen äta glass som lite invignings-cermoni;)



NU ska vi bara fixa lite att dekorera väggarna med, nån hylla och ett par tavlor, och så ska vi hänga upp en sak...men det får ni se nästa gång jag berättar om detta projekt;)




Inga kommentarer: