5 feb. 2014

Vilodag

Hej hej!

Idag får kroppen vila efter att jag tränat både step och tabata i flera dagar i rad..typ varje dag sen jag sa ja till att leda ett pass här ute på landet:)
Känns så bra att första passet är avklarat, nu vet jag var ribban ligger och kan göra passet ännu bättre nästa vecka.

Idag när flickorna skulle komma hem från dagis, hade jag fixat en liten överraskning. Jag styrde upp ett pyssel-bord i vardagsrummet och hade även en liten lill-lördag-present. Barnen behövde vantar, så det var inget märkvärdigare än så, men jag slog in dem för mina tjejer älskar paket! (vilket barn gör inte det förresten;))

På Mega hittade jag inte bara barnvantar, utan oväntat en billig topp till mig själv (fynd!). 



Tyckte tröjan hade en snygg broderad detalj (orm) på axeln. 




Den här mysiga pysselstunden, som jag hade planerat, infann sig inte riktigt. 
När man ser på fotot jag tog på bordet med allt pyssel och paketen, så ser det ju riktigt rogivande och trevligt ut…eller hur?



(på dagis hade de fått fina fjärilar målade på sina ansikten…fint, men det var inte lika uppskattat när det skulle tvättas bort…ni skulle hört deras skrik…:S..eller inte;))

Men…när två flickor, 5 och snart 4 år, sätter händerna i detta…ja då blev det inte riktigt så rogivande och mysigt som jag hade tänkt. Flickorna bråkade om färger, glitter, sax och pennor. Jag svarade med hot, och sen skrik! Jag lämnat dem i knappa 5 minuter för att mata Arvid i köket och kommer tillbaka till ett kaos som inte går att förstå att de hunnit med allt kladd!! det var både lim och glitter i alla de färger på bordet, stolarna och barnens händer OCH kläder! Ahhhhhhhh!!!! Varför var vi inte i köket, eller i lekrummet!

Så summakardemumma av denna händelse, är att jag ALDRIG kommer göra detta igen, i alla fall inte i vardagsrummet, jag kommer inte lämna dem ens 1 minut nästa gång, och jag kommer sluta köpa pulverglitter! :P

Jag tror jag ska trösta mig med en lchf-kaka med grädde! recept och bild på det kommer i nästa inlägg:)

KRAM



Inga kommentarer: