10 feb. 2014

Burpees!


Burpees!

Galet jobbiga. När min vän Sofi introducerade tabata för mig, var detta en övning som jag inte såg fram emot, men nu är det dags för att tänka positivt om denna övning, för det tar i hela kroppen att göra dem. 

Min plan är att vi ska köra denna övning på tisdag:)

10 st tror jag vi kan börja med, så kan vi utöka antalet allt eftersom vi alla blir starkare under våren.

Så här gör du:

1. Stå på ett stabilt underlag, helst ett som inte är halt.
2. Gå ner på huk, lägg händerna på marken, sträck ut kroppen med ett hopp till en armhävningsställning, hoppa tillbaka in med benen, stig upp och hoppa så högt som möjligt.
En riktig burpees tror jag innehåller en armhävning också, men det lägger vi på senare i år!
3. Upprepa så snabbt som möjligt tills du kommer till det resultat du vill: uppvärmd, andfådd eller helt slut!;)
Ja det är bara att börja öva!
KRAM



Inga kommentarer: