6 feb. 2014

Måla måla måla!…och träningsvärk!

Godmorgon träningsvärk!

Haha det tog en stund innan jag kunde röra mig helt smärtfritt från att gå till sittläge nu på morgonen:) 
De där squatsen!!!
Jag körde hårt med mig själv i tisdags! (jag kan ju inte vara sämst, när man står längst fram som ledare;))
Men det var inte det detta inlägg skulle handla om idag.

Ellens färgglada konstverk möts jag av, när jag ska värma vällingen på morgonen.
Men i morgon kanske det blir ett av Malvas verk.


Nästan varje dag kommer flickorna hem med nya konstverk i alla möjliga storlekar och utseende. Jag försöker att alltid vara glad och visa uppskattning för deras verk, men ska vi vara ärliga så börjar det ju bli miljarder teckningar! Jag kan inte sätta upp fler på kylskåpet, och jag vill inte tejpa upp dem på tapeten, eller nåla upp dem här och där, som flickorna föreslår…fast nu har de nog slutat tjata om det, eftersom deras mamma alltid säger - nej, där kan vi inte tejpa upp dem, nej där kan vi inte spika fast dem..nej, nej, nej…

Jag har försökt att välja ut ett par varje vecka som hamnar på kylskåpet (men är väl inte helt nöjd med att ha dem där heller…)
Vi satte upp en tavellist i lekrummet för de allra hårdaste konstverken (i typkartong), och har känt mig lite nöjd över den lösningen i alla fall.

Jag har provat att rama in ett par teckningar i riktiga ramar, med grundtanken att jag skulle byta ut teckningarna då och då…
...men så mycket energi har inte jag, för vist är det extremt jobbigt att ta ner en tavla, peta upp de där vassa "spikarna" för att ta sig in i ramen, byta bild, råka flotta ner glaset, måste putsa, tillbaka i, stänga m.m du är då uppe i MINST 15 minuter, fy va jobbigt;)

Granit!!! Hittade jag lösningen till alla mina STORA problem;)
En kartong mapp/ram! 
Enkelt att byta teckning, inga piggar att bända upp, inget glas att putsa MEN en fin vit ram som ramar in och förhöjer barnens konstverk:) HURRA!
Barnen är överlyckliga och känner sig extra stolta att se sina verk i en ram. 






Ha en fin torsdag!

KRAM


Inga kommentarer: